Onderzoeksmethoden

Kwalitatief onderzoek, internet-onderzoek en meer

Onze achtergrond is kwalitatief onderzoek, maar wij zetten ook internet in voor enquêtes (online-onderzoek). Wij baseren ons kwalitatieve onderzoek normaal gesproken op goed gekozen steekproeven van 16-20 personen per homogene (sub)doelgroep. Soms betekent dit dus bijv. 32 proefpersonen, soms nog meer, maar meestal zo`n 20.

Steeds vaker maken wij gebruik van hybride onderzoek, een combinatie van online-onderzoek (d.m.v. een internet enquête) en kwalitatief onderzoek. U krijgt dan antwoord op hoeveel mensen iets vinden of willen, maar ook inzicht in waaróm dat zo is. Voor o.a. statistische analyses werken we samen met deskundigen van andere bureau's in ons netwerk.

      

 

Wij zetten o.a. de volgende onderzoeksmethoden in:

  • persoonlijke diepte-interviews (face to face)
  • telefonische interviews
  • internet enquêtes (online-onderzoek)
  • focusgroepsgesprekken (bij specifieke vraagstukken)
  • deskresearch 
  • hybride-onderzoek (combinatie van kwalitatief onderzoek en kwantitatief onderzoek)
Aantoonbaar effectief onderzoek

Op basis van experimenten met onze opdrachtgevers is meermalen onomstotelijk aangetoond: aanpassingen op basis van onze onderzoeken hebben aantoonbaar effect!

 

Informatie? Bel: +31 (0)30-2800434 Contact
Geef een reactie